Naslovna  |  Reforma  |  Privatizacija medija  |  Od 33 lokalna medija koja su pronašla vlasnike u poslednjoj privatizaciji, četvrtina je otišla u ruke kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića.
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija

21. 12. 2016.

Autor: Višnja Aranđelović Izvor: www.politika.rs

Od 33 lokalna medija koja su pronašla vlasnike u poslednjoj privatizaciji, četvrtina je otišla u ruke kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića.

Od 33 lokalna medija koja su pronašla vlasnike u poslednjoj privatizaciji, četvrtina je otišla u ruke kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića.

Iako se nikada ranije nije bavio medijskim biznisom, kao od šale za oko 300.000 evra redom je pokupovao radio-televizije Pančevo, Kruševac, Pirot, Brus, Caribrod iz Dimitrovgrada, TV Požegu i Centar za informisanje Novi Kneževci.

Iako se prošle godine medijima predstavio kao uspešan biznismen, budući da je vlasnik fabrike za proizvodnju plastične ambalaže i doma zdravlja, pokazao je da u medijskim vodama ne ume da pliva.

Zbog neisplaćenih plata nedavno je program prestala da emituje najveća informativna kuća u Šumadiji RTV Kragujevac.

Pre toga nevolje su imale TV Požega, RTV Brus i Centar za informisanje Novi Kneževci (CINK). Milosavljević, u izjavi koju je nedavno dao za naš list, priznaje da problemi postoje samo u kragujevačkoj televiziji.

I za to, kaže, on nije kriv već grad koji nije raspisao konkurs za finansiranje medija i radnici koji „se nisu snašli u privatizaciji”.

Kada su prošle zime radnici iz RTV Kragujevac obavestili javnost da im novi gazda ne isplaćuje zarade, sličnom pričom letos se oglasila i TV Požega. Tadašnja direktorka Snežana Dragojlović najavila je da će, zbog finansijskih problema, ova televizija da prestane da emituje program.

S medijima je tada podelila i Milosavljevićevu filozofiju poslovanja. Naime, na sastanku je stavio do znanja da im novac neće uzimati, ali ni davati. Kako saznajemo, ova televizija uspela je da preživi i redovno emituje program, doduše nešto skromniji nego ranije.

Pre mesec dana TV Požega je na konkursu dobila 700.000 od 950.000 dinara koliko je opština odvojila za sufinansiranje medijskih projekata. Ali situacija na RTV Brus nije tako jednostavna. Ova televizija malo radi, pa se malo odmara. Prema svedočenju jednog od bivših radnika, RTV Brus nije emitovala program od aprilskih izbora do pre mesec dana.

– Danas ima četvoro zaposlenih. Od programa proizvode samo kratke vesti koje emituju nekoliko puta u toku dana, dok su ostale emisije zapravo reprize s RTV Kruševac, čiji je vlasnik takođe Milosavljević. Kada je reč o radiju tamo se mogu čuti samo želje i pozdravi – objašnjava za naš list nekadašnji radnik RTV Brus.

Kako bismo ustanovili kakvo je stanje u Centru za informisanje Novi Kneževci pozvali smo brojeve koje je koristila ova medijska kuća. Međutim, na njih se niko nije javljao.

Prema informacijama koje poseduje UNS, CINK ne radi.

Preostale četiri informativne kuće nisu opstale zahvaljujući Milosavljevićevom umeću, već je većina njih imala sreće da rade u gradovima koji brinu o svojim medijima.

RTV Pančevo ove godine je iz gradske kase dobila skoro polovinu novca određenog za projektno finansiranje, odnosno 16.500.000 dinara. Najveći deo konkursnog kolača dobila je i RTV Caribrod – od 16.200.000 dinara njeni projekti dobili su 13.200.000.

U Pirotu trećina novca pripala je Milosavljevićevom mediju – od 10.950.000 dinara 3.700.000 dobila je RTV Pirot. Kruševačka televizija, pored činjenice da ima uspešan menadžment, ima i sreće na konkursima za projektno sufinansiranje. Od 15.650.000 RTV Kruševac pripalo je 9.200.000 dinara.

Koji su razlozi Milosavljevićevog ulaska u ovaj biznis? Zastupnici jedne teorije tvrde da je bio politički motivisan, budući da Milosavljević bio dugogodišnji politički funkcioner iz redova SPS-a. Druga teorija kaže da je on samo kupovao medije umesto tadašnjeg vojnog ministra Bratislava Gašića.

Ima i onih koji su skloni da poveruju da je ovaj rusofil u stvari heroj koji je spasao srpske medije od američkih osvajača.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten