Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Reljić: Medijska pismenost pokušaj da se društvo odbrani od loših uticaja
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

01. 10. 2020.

Izvor: FoNet

Reljić: Medijska pismenost pokušaj da se društvo odbrani od loših uticaja

Novinarstvo se tako razvijalo da je moralo da završi u fejk njuzu, ocenio je večeras sociolog i novinar Slobodan Reljić, navodeći da fotografija postaje sve savršenija i "ubistvenija za zdrav razum", zbog čega medijska pismenost posebno u tom segmentu dobija na značaju.

Reljić je na tribini "Vizuelna medijska pismenost" u organizaciji Centra za razvoj fotografije, uz podršku Francuskog instituta i Ambasade SAD, istakao da je sve svedeno na komercijalizaciju i da današnji čovek 30 odsto svog vremena provede u direktnom odnosu sa medijima, a 39 odsto u indirektnom, kroz bilborde, upaljen TV ili radio.

Čovek živi od rada, a samo 21 odsto vremena provede radeći posao, što znači da možemo govoriti o medijskoj okupaciji ili medijskom ropstvu, ocenio je Reljić.

Medijska pismenost je pokušaj da se društvo i pojedinac odbrane od loših uticaja u društvu u kojem živimo, dodao je Reljić i naglasio da se u demokratijama akcenat "sa reči seli na slike".

Ranije su mediji osnivani da bi se govorila istina i razumevalo se da je slika prečica ka istini, ilustrovao je on i naglasio da su se i svetski magazini počeli odricati prostora za reči u korist slike.

Glavni urednik izdanja Nacionalna geografija Srbija Igor Ril naglasio je da mediji imaju ulogu da informišu, zabave i edukuju, a da je ova treća uloga zapostavljena.

Obrazovanje se ne stiče samo u školi, a zanemarena edukativna funkcija medija je posledica agresivne tabloidizacije u kojoj su sadržaji sve agresivniji, ocenio je Ril.

Profesorka na Fakultetu političkih nauka Danka Ninković Slavnić navela je primer u kojem ljudi jače i češće reaguju na sliku utopljenog dečaka ili deteta u nevolji, nego na statističke podatke o ugroženosti dece svaki dan.

Reč je usmerena ka razumu, a slika ka emociji, naglasila je ona.

Ninković Slavnić je rekla kako se u vreme kovida-19 pokazalo da se čitaoci i gledaoci vraćaju medijima kojima su verovali i koji su bili pouzdani u vremenu i pre digitalne transformacije.

Predstavnik Centra za razvoj fotografije Zvezdan Mančić istakao je da je uočena potreba da se pokrene debata o vizuelnoj medijskoj pismenosti.

On je najavio i da će 18. novembra, ako budu povoljni epidemiološki uslovi, biti otvoren Fetival fotografije "Vizuelizator".

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten