Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  REM izrekao četvrtu meru upozorenja TV Pančevo
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

18. 09. 2020.

Autor: Ivana Predić Izvor: panpress.rs

Kakve to medije finansiraju građani i građanke našeg grada?

REM izrekao četvrtu meru upozorenja TV Pančevo

Sve ove kazne nisu sprečile grad Pančevo, a ni druge lokalne samouprave da u okviru konkursa za sufinansiranje medijskih sadržaja daju milione ovoj televiziji, ili produkcijama koje realizuju projekte na RTV Pančevo.

Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) izrekao je još jednu meru upozorenja televiziji Pančevo, zbog kršenja Zakona o elektronskim medijima. Odluka o tome doneta je na 219. redovnoj sednici tog tela, održanoj 15. septembra, a pančevački emiter je kažnjen zbog pojavljivanja funkcionera u okviru označenih predizbornih blokova prikazanih 12. i 18. maja 2020. godine.

Kako smo pisali, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) pokrenulo je u julu ove godine, postupak izricanja mera televiziji Pančevo, zbog povreda Zakona o elektronskim medijima, u vezi sa emitovanjem sadržaja tokom predizborne kampanje.

Prvi slučaj se odnosi na prilog unutar označenog predizbornog programa, u kojem se pojavljuje načelnik Hitne pomoći iz Kovina Srđan Nenek, potpisan svojom funkcijom načelnika, koji je bio na listi Aleksandar Vučić. U drugom slučaju, u označenom predizbornom programu, pojavile su se dve ministarke, Jadranka Joksimović i Zorana Mihajlović, potpisane javnim funkcijama.

Kako se navodi u zaspisniku sa sednice Saveta od 14. jula, na kojoj je pokrenut proces izricanja mere, postupak po službenoj dužnosti, pokrenut je na osnovu saznanja po prijavi Tamare Branković, iz organizacije CRTA. U vezi sa prvim prilogom, Branković navodi da je emitovanim sadržajem TV Pančevo posebno promotivno upućivao na kandidate sa izbornih lista i njihove aktivnosti, što je suprotno Preporuci komercijalnim PMU o obezbeđivanju zastupljenosti bez diskriminacije u toku predizborne kampanje. TV Pančevo u izjašnjenju nije pobijala navode iz prijave i navela je kako je reč o grešci uzrokovanoj neiskustvom novinara kojima su ovo prvi izbori. Takođe, da nije postojala namera da se bilo kome u predizbornoj kampanji omogući privilegovan položaj, te da „do istih niti sličnih propusta nadalje neće doći prilikom emitovanja programa na našoj televiziji“.

Međutim, TV Pančevo ne smatra da je opisanim propustom nastupila značajna šteta, te da je jedina posledica to da je reč o informativnom prilogu na koji je trebalo primeniti odredbe koje uređuju oglašavanje, te da „predizborni program ne
predstavlja favorizovanje određene političke stranke već toj partiji jedino može ići na štetu“. Iz izjašnjenja sledi da TV Pančevo ne razume odnos između informativnog programa, predizbornog programa i oglasnog programa. Takođe, obaveza ravnopravnog predstavljanja podjednako isključuje emitovanje sadržaja koji favorizuju kao i sadržaja koji diskriminišu liste koje učestvuju u izborima. Predmetni prilog nije jedini koji je objavljen na ovakav način (unutar predizbornog bloka) s obzirom na to da mu je prethodio vrlo sličan, iz Vršca, gde se takođe predstavljaju aktivnosti lica iz delokruga njihovog javnog i profesionalnog angažovanja, koja su tako i potpisana (direktor bolnice u Vršcu, gradonačelnica Vršca, pokrajinski predsednik vlade).

Opisanim slučajem lista čiji su istaknuti predstavnici nalaze na istaknutim javnim funkcijama dovedena je u nejednak i privilegovan položaj u odnosu na ostale učesnike u izborima, piše u zapisniku REM-a, što je u neskladu sa tačkom 1. Preporuka komercijalnim PMU o obezbeđivanju zastupljenosti bez diskriminacije u toku predizborne kampanje, što je ujedno i povreda i člana 47 st. 1 t. 5 Zakona o elektronskim medijima.

U drugom slučaju, u spornom prilogu pojavile su se Jadranke Joksimović i Zorane Mihajlović, u svojstvu ministarki, potpisanih svojim javnim ministarskim funkcijama, u okviru označenog predizbornog bloka. Branković je podnela dve prijave koje se odnose na prilog unutar označenog predizbornog programa, u kojima se Jadranka Joksimović i Zorana Mihajlović, u
svojstvu ministara, pojavljuju potpisane svojim javnim ministarskim funkcijama, u okviru događaja koji se tiče potpisivanja Sporazuma sa vladom Francuske o donaciji za izgradnju metroa. Podnosilac prijave smatra da su birači dovedeni u zabludu jer su emitovanjem ovakvog priloga u okviru predizbornog programa TV Pančevo aktivnosti organa javne vlasti predstavljene kao predizborne aktivnosti liste „AleksandarVučić – Za našu decu“ čiji su istaknuti predstavnici Jadranka Joksimović i Zorana Mihajlović, te je tako toj listi omogućio privilegovan položaj unutar predizbornog programa. REM zaključuje da su navodi iz prijave tačni i da je označeni predizborni blok objavljen unutar  informativne emisije. Predmetni sadržaj traje 30 sekundi. TV Pančevo u izjašnjenju nije pobijala navode iz prijave i navela je kako je je ponovo reč o grešci uzrokovanoj neiskustvom novinara kojima su ovo prvi izbori. Zbog svih ovih navoda, Savet REM-a je na sednici održanoj 15. septembra, doneo odluku o kažnjavanju pančevačke televizije.

Ovo je četvrta mera koju Savet REM-a izriče RTV Pančevo, za godinu i po dana. Podsetimo, dve mere upozorenja izrečene su im u martu prošle godine zbog medijske hajke na Stanku Simonović, predsednicu Višeg suda u Pančevu i Nenada Živkovića, novinara portala Pančevo Si Ti, a treća u novembru iste godine, takođe zbog neetičkih priloga protiv pančevačkog novinara.

Ipak, sve ove kazne nisu sprečile grad Pančevo, a ni druge lokalne samouprave da u okviru konkursa za sufinansiranje medijskih sadržaja daju milione ovoj televiziji, ili produkcijama koje realizuju projekte na RTV Pančevo. Tako su na primer, ove godine produkcije koje će emitovati program na Radio-televiziji Pančevo dobile čak 19 miliona dinara, od ukupno 40 miliona koliko je bilo odvojeno za medijski konkurs u Pančevu. Analiza Cenzolovke pokazala je da je veći deo novca koji su produkcije dobijale na konkursima, a programske sadržaje emitovale na RTV Pančevo, završavao na računima te medijske kuće na ime raznih troškova.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten