Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Čistke i obračuni počeli od medija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

11. 02. 2005.

Izvor: Danas

Burne reakcije u Novom Sadu posle uručivanja otkaza novinarima gradske TV Apolo

Čistke i obračuni počeli od medija

Novi Sad - Uručivanjem otkaza Tatjani Venčelovski i Dimitriju Vidanoviću, novinarima novosadske gradske TV Apolo, radikalska vlast u Novom Sadu otvorila je front ideološkog obračuna sa svima koji joj nisu po volji, ocenjuje se u reakcijama javnosti u glavnom gradu Vojvodine.

Direktor TV Apolo Saša Adamović, koji je na to mesto postavljen 30. novembra kao kadar SRS, prekjuče je uručio otkaz Venčelovskoj i Vidanoviću, a pre toga je praktično primorao Vlastimiru Stanković da pristane na sporazumni raskid radnog odnosa i napusti ovu TV uz otpremninu. Pre nego što je Adamović krenuo sa "ponudama" za "sporazumni raskid radnog odnosa", TV Apolo su ne čekajući progon napustili i bivši glavni i odgovorni urednik Slaviša Grujić, te novinar Vladimir Ješić i urednik Ivan Benašić. "Otpušteni smo jer smo branili profesiju, govorili istinu i branili svoje stavove", rekao je Vidanović na prekjučerašnjoj konferenciji za novinare, dok je Tatjana Venčelovski navela da je direktor vršio pritisak na novinare, tražeći da se neki prilozi emituju, a neki ne, u zavisnosti od stranačke pripadnosti političara. Osuđujući nezakonit postupak Adamovića predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Dinko Gruhonjić najavio je da će o progonu novinara na TV Apolo obavestiti sve domaće i međunarodne institucije.

Preskupo gradsko čedo

TV Apolo košta novosadske poreske obveznike bezmalo četiri miliona dinara mesečno, pri čemu se za zakup prostora duguje oko pet miliona, a ukupan dug je dvostruko veći. Dnevno jednu polučasovnu emisiju proizvodi 20 novinara, a da preduzeće ima 80 stalno i 20 honorarno zaposlenih. Kao direktor TV Apolo ne mogu da podržim takvu "sistematizaciju", a pre svega ovakav profesionalni pristup poslu. Ako će televizija biti privatizovana kako se to najavljuje, onda ona mora biti efikasna i i gledana. Nije TV Apolo socijalna ustanova - kaže za Danas Saša Adamović, direktor TV Apolo, podesećajući da je i za vreme bivše vlasti najavljivano smanjenje broja zaposlenih i rigorozna štednja. Adamović negira tvrdnje otpuštenih da uručeni otkazi imaju političku pozadinu.  

Vidanović je u decembru odbio da potpiše jednu informativnu emisiju, jer je direktor na njega vršio pritisak da se u emisiji pročita u celini saopštenje gradonačelnice Maje Gojković koja je na dve šlajfne odgovarala na jedan tekst u listu Dnevnik. Tatjana Venčelovski tada je, zajedno sa još nekoliko kolega potpisala pismo podrške Vidanoviću.
- Davanje otkaza na TV Apolo je loša vest ne samo za novinarsku profesiju nego i za sve koji se zalažu za razvoj demokratskog društva - ocenio je pokrajinski sekretar za informisanje Milorad Đurić. - Mediji ne smeju biti u službi ni jedne politike tim pre ako su osnovani od grada, pokrajine ili republike. Pokrajinski sekretarijat za informisanje će sa pažnjom pratiti šta se zbiva u medijima, a smatramo da je neophodna afirmacija profesionalnih i etičkih standarda i da su za njihovo negovanje i promovisanje odgovorni i mediji.
- Nova gradska vlast je krenula loše i otkazi novinarima imaju ideološki prizvuk. To ponovo vraća ostrašćenost u politiku u Novom Sadu što nije dobro za grad. Bilo bi loše ako bi se to prenelo i na upravu grada i druga gradska preduzeća, jer bi dovelo do polarizacije i vraćanje politike u struku. Takvi neodmereni potez nove vlasti upravo tome vode - kaže Goran Vasić, predsednik GO DS, ocenjujući da je "ovo voluntarističko obračunavanje sa ljudima". Omladina demokratske Vojvodine ocenjuje da je "otpuštanje novinara TV Apolo, koji su nepristrasno obavljali svoj posao, čin za svaku osudu i iskazuje paničan strah od priofesionalnih novinara koji ne pristaju da budu učesnici u kreiranju partijskih bajki putem medija".
- Ti ljudi su vrsni novinari i imaju kvalifikacije za taj posao za razliku od onog koji ih je otpustio. Apolo je javno preduzeće i mora da radi u skladu sa zakonima što u ovom slučaju nije reč . To je pritisak na javno informisanje - smatra Obren Markov, potpredsednik odborničke grupe Koalicije "Zajedno za Vojvodinu" u Skupštini grada.
On podseća da su sve odluke koje donose novi direktori nevažeće, jer su na ta mesta imenovani nelegalno. Opozicija, naime, ističe da su nelegalno zamenjeni pojedini odbornici koji su pre toga izabrani u Gradsko veće, te da praktično nije bilo kvoruma za drugu sednicu istoga dana na kojoj su postavljani direktori i čalnovi upravnih odbora gradskih preduzeća.
Markov najavljuje da će biti otpuštanja i u drugim firmama, ali je uveren da će oni koji dobiju otkaze dobiti sudsku satisfakciju. Među onima koji je već dobio radnu knjižicu je i bivši predsednik gradske vlade Branislav Pomoriški, kome je novi direktor SPC "Vojvodina" poslao čestitku za Novu godinu i otkaz.
- TV Apolo je potvrda te priče, a i u Zavodu za izgradnju grada je već nekoliko ljudi dobilo otkaz. Razmatramo mogućnost da onima koji su dobili otkaze ili će ih dobiti pružimo pravnu pomoć, ali je pitanje koliko će biti efekata, jer ova vlast ne poštuje zakone - ističe Markov.

R.Balać

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten