Naslovna  |  Info  |  Aktivnosti  |  Apelacioni sud: "Danas" nije povredio čast i ugled Ðorđa Vukadinovića
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Aktivnosti

13. 07. 2017.

Autor: Vera Barišić Izvor: NUNS

Apelacioni sud: "Danas" nije povredio čast i ugled Ðorđa Vukadinovića

Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je presudu Višeg suda da list "Danas" nije povredio čast i ugled urednika "Nove srpske političke misli" Ðorđa Vukadinovića.

Vukadinović je 2010. godine tužio tadašnjeg glavnog i odgovornog urednika lista "Danas" Zorana Panovića i  izdavačku kuću "Dangraf " zbog teksta koji je objavljen 18. maja 2010. godine u kulturnom dodatku Beton.

U tekstu autorke Milice Jovanović pod naslovom "Moj obračun sa njima" Ðorđe Vukadinović se označava kao "kriptofašistički analitičar".

Vukadinović je u tužbi tražio 400.000 dinara za povredu ugleda, časti i prava ličnosti objavljivanjem netačnih i uvredljivih informacija, kao i da se naloži Zoranu Panoviću da po pravosnažnosti objavi presudu u listu "Danas".

Viši sud je u aprilu 2016. godine odbio te Vukadinovićeve zahteve, a on se na tu odluku žalio Apelacionom sudu.

Apelacioni sud je u presudi naveo da je Vukadinovićeva žalba neosnovana i da je Viši sud pravilno utvrdio činjenično stanje i  pravilno zaključio da informacije iznete u spornom tesktu predstavljaju vrednosne sudove autora i da je termin "kriptofašistički" vrednosni a ne činjenični iskaz.

Polazeći od smisla teme i konteksta spornog članka koji je usredsređen na lingvistička pitanja, a ne na ličnost i privatni život tužioca, izraz "kriptofašistički analitičar" kao vrednosno mišljenje nije izneto u nameri javnog omalovažavanja tužioca, naveo je Apelacioni sud u obrazloženju presude.

Dodaje se da je Vukadinović kao aktivni učesnik u javnim debatama o političkim i društvenim temama dužan da ispolji viši stepen tolerancije na kritiku koja je u konkretnom slučaju prihvatljiva, kao i  da nije reč o informaciji koja je podobna da tužiocu prouzrokuje duševne bolove zbog povrede ugleda i časti, koji bi opravdali dosuđivanje novčane kazne.

Vukadinović je već jednom izgubio spor protiv lista "Danas" kada je tužio kolumnistu Svetislava Basaru, izdavačku kuću "Dangraf" i Zorana Panovića zbog Basarine kolumne od 18. februara 2010. godine.

U spornoj kolumni Basara je izneo tvrdnju da je Vukadinović "putem objavljivanja svojih članaka doprineo ekscesnom ponašanju pojedinaca i manjih grupa" na mitingu održanom povodom proglašenja nezavisnosti Kosova.

Apelacioni sud je 2015. presudio da Basara nije uvredio Vukadinovića  i da u tom konkretnom slučaju novinarska sloboda u određenom stepenu pokriva i upotrebu neumesnih reči, a da sporna informacija predstavlja vid kritike koju Ðorđe Vukadinović kao javna ličnost mora da toleriše.

U slučaju Ðorđe Vukadinović protiv tadašnjeg glavnog i odgovornog urednika lista "Danas" Zorana Panovića i izdavačke kuće "Dangraf", Panovića i "Dangraf" zastupalo je Nezavisno udruženje novinara Srbije u okviru projekta Pravni saveti i zastupanje na sudu za članove NUNS-a koji podržava organizacija Civil Rights Defenders.

Ovaj tekst je proizveden u okviru istog projekta a više o usluzi besplatne pravne pomoći možete procitati ovde.

 

 

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten